Alertă de gradul zero pe Aeroportul Otopeni! Cursele aeriene, în pericol

Poliţiştii încearcă să identifice mai multe persoane care, de câteva zile, pun în pericol traficul aerian de pe Aeroportul Otopeni.Investigaţiile poliţiştilor au demarat după ce mai mulţi piloţi au raportat că au fost la un pas de a se prăbuşi cu avioanele, fiindcă au fost orbiţi de fasciculele laser îndreptate spre cabinele lor. Dacă vor fi identificaţi, indivizii inconştienţi care au pus în pericol vieţile unor oameni nevinovaţi ar putea primi amenzi usturătoare, sau chiar o pedeapsă cu închisoarea.În urmă cu şase ani, un român care lucra la o fermă din Scoţia a primit patru luni de puşcărie pentru că a îndreptat o rază laser către cabina unui avion de vânătoare. Radu Moldovan a declarat că se afla la un grătar cu mai mulţi prieteni şi că se juca cu laserul, pe care-l îndrepta spre cer, în momentul în care a observat avionul de vânătoare care zbura spre baza RAF Leuchars din Fife. El a a fixat fasciculul luminos spre cabina aparatului timp de aproape zece secunde, distrăgându-le atenţia pilotului şi navigatorului care se af
lau în avionul de luptă. Potrivit declaraţiilor oficiale, doar îndemânarea pilotului a impiedicat prăbuşirea aparatului, ce zbura la joasă altitudine în regiune. Aparatele aflate la bordul avionului au localizat sursa, iar pilotul a comunicat coordonatele oficialilor locali din Cupar, Fife, pe coasta de est a Scoţiei, iar românul a fost arestat imediat. Potrivit BALPA, jumătate din piloții de linie britanici au fost victime ale unor astfel de incidente, în mai puţin de un an. Aeroportul londonez Heathrow este în mod deosebit vizat, cu 168 de incidente înregistrate în 2014.
În 2010, doi tineri au fost arestaţi după ce au încercat să-i orbească cu fascicule laser pe piloţii avioanelor care aterizau pe aeroportul din Hamburg. În 2009, piloţii de pe 12 aparate care aterizau pe aeroportul Tacoma din Seattle au raportat că au fost deranjaţi de un laser de culoare verde îndreptat spre ei de o persoană aflată la sol, însă autoul nu a fost prins. Un studiu realizat în 2004 de Administraţia Aviatică Federală (FAA) din SUA a indicat că "mai mult de jumătate din cei 34 de piloţi testati într-un simulator au raportat dificultăţi după ce au fost orbiţi cu lasere".

Comentarii